Reklamacja karty płatniczej

credit-cards-509330_1280Dzisiaj większość osób dysponuje kartami płatniczymi. Są one bardzo wygodne, pozwalają nam na wypłacanie pieniędzy w bankomatach i dokonywanie płatności w sklepach bez konieczności posiadania gotówki w ręce. Czasem jednak zdarza się tak, że na naszym koncie brakuje większej sumy pieniędzy niż ta, którą zapłaciliśmy za określoną transakcję. W takim wypadku nie pozostaje nam nic innego jak reklamowanie karty płatniczej w banku. Na szczęście obowiązujące w Polsce prawo nam to umożliwia.

Kiedy można składać reklamację?

Wbrew obiegowej opinii lista takich sytuacji jest naprawdę długa. Poniżej prezentujemy jedynie te najbardziej typowe i pojawiające się najczęściej:

  • wypłacamy w bankomacie określoną sumę pieniędzy, ale z naszego konta znika wyższa kwota;
  • bankomat nie wypłacił nam pieniędzy, ale mimo to zniknęły one z naszego konta;
  • jedna wypłata czy transakcja w sklepie została zaksięgowana na naszym koncie więcej niż raz. W efekcie pobrano nam z konta więcej pieniędzy niż powinno;
  • bank zapewniał nas przy podpisywaniu umowy, że wypłaty pieniędzy z bankomatu są darmowe. Mimo to po transakcji z naszego konta zniknęła prowizja;
  • naliczono nam dodatkowe opłaty za prowadzenie karty, o których nie ma nawet najmniejszej wzmianki w podpisanej z bankiem umowie;
  • w czasie okresu bezodsetkowego bank naliczył nam jednak odsetki;
  • na naszym rachunku pojawiły się płatności, które z całą pewnością w ogóle nie miały miejsca. Ten przypadek jest wyjątkowy: składamy nie tylko reklamację, ale również nie zapominamy o zastrzeżeniu karty. Być może została ona skradziona i ktoś używa jej zamiast nas. Trzeba tutaj działać błyskawicznie – im szybciej zastrzeżemy kartę, tym mniejsze straty pieniędzy nas czekają.

Co powinno zawierać pismo do banku?

Aby reklamacja mogła zostać przez bank uznana, musi zostać odpowiednio napisana. Pismo, które składamy do banku powinno zawierać określone informacje. Przede wszystkim musi znaleźć się nazwa i adres banku. I tutaj ważne: podajemy dane banku, do którego bezpośrednio kierujemy swoją reklamację. Zazwyczaj nie jest to oddział, który nas obsługuje, ale bank stojący nad nim wyżej. To bardzo ważne, aby o tym pamiętać. Na piśmie nie może zabraknąć również naszych danych. Podajemy swoje imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania. Warto również podać numer telefonu. Ułatwi to kontaktowanie się z nami pracownikom banku. Pismo musi zawierać również nasz numer karty płatniczej. Warto jednak pamiętać, że nie poleca się podawania całego numeru karty. Chodzi oczywiście o względy bezpieczeństwa. Jeżeli pracownik przyjmujący reklamację tego wymaga, warto porozmawiać z jego przełożonym. Być może to niekompetencja pracownika lub jego nieuczciwe działanie. Pismo reklamacyjne musi zawierać również bardzo dokładny opis problemu. Jeżeli tego zabraknie, bank nie może rozpatrywać w ogóle naszej reklamacji, bo tak naprawdę nie wie przecież o co nam chodzi. Najlepiej zrobić to możliwie jak najdokładniej. Im precyzyjniej opiszemy zaistniałą sytuację, tym większe szanse mamy na pozytywne rozpatrzenie naszej reklamacji. Na piśmie musi znaleźć się data oraz nasz podpis. Kiedy ich zabraknie, bank z pewnością nie przyjmie nawet naszego wniosku.

Wsparcie merytoryczne: spychacz

Dodaj komentarz